A hátfájás legyőzésének kulcsa a megelőzés

Egy kis odafigyeléssel jelentősen csökkenteni lehet a hátfájdalom súlyosságát, vagy akár teljesen el lehet kerülni. Íme, néhány egyszerű dolog, amire jobban oda kell figyelni:

  1. Egyenes a hát

    Az édesanyáknak igazuk van, amikor azt mondják, üljünk egyenesen. A jó testtartás segít minimalizálni a krónikus hátproblémákat, mert erősíti a főbb izmokat és csökkenti a fájdalmat. A has és hát izmai párhuzamosan dolgoznak, hogy megtámasszák a gerincet.

    Az erős izmok és a hát alsó területének rugalmassága – csípő, comb és kismedence – fontos szerepet játszik a derék megtámasztásában. Vigyázzon testére, hogy kevesebb fájdalom érje.

  2. Mozogjon rendszeresen

    A gyaloglás, úszás, biciklizés, de még egy séta a ház körül is javítja az izmok és a keringés működését. A napi harminc perc séta enyhíti a krónikus fájdalmakat, megelőzi a sérüléseket, és számos jótékony hatása van az egészségre, mint például a magas vérnyomás, cukorbetegség, koszorúér betegség kockázatának csökkenése, de sok egyéb problémára gyógyír lehet.

    Figyelem! Ha sérült, de nincs tisztában a sérülés mértékével, vagy nem beszéltek meg orvosával egy praktikus edzéstervet, a hátfájás rosszabb lehet, vagy akár állandóvá válhat. Eddze testét, de ismerje korlátait.

  3. Tartson szünetet

    Mozogni jó, sokáig egyhelyben álldogálni vagy sokszor feleslegesen hajolgatni viszont rossz. A hosszantartó álldogálás olyan helyekre gyakorol nyomást, ahova nem kéne, és vélhetően nagyobb kárt okoz. Üljön le egy pillanatra és pihenjen.

  4. A ház legjobb széke

    Ha túl sok időt tölt ülve – akár a munkahelyen, akár otthon – válasszon olyan forgószéket, amely megfelelő támasztást nyújt, és a helyes magasságba lehet állítani. Feszülten ülni egy székben csak kényelmetlenséget okoz, amikor csak teheti, üljön ergonomikus székbe.

    Értékelje otthonát, figyelje meg, hol van csúszás vagy botlás veszély, mint pl. elektromos kábel, csúszkáló szőnyegek, de az olyan háztartási cikkek is okozhatnak gondot, melyek nem a megfelelő helyen vannak. Az olyan bútorokat, melyek régiek és rozogák, ki kell dobni. A magasban lévő tárgyak eléréséhez használjon létrát – ne egy dobozt, vagy más, nem stabil elemet. Csökkentse a kockázatokat!

  5. Tanulja meg, hogyan kell emelni és szállítani a terheket

    A szakszerűtlen emelgetés sokkal több hátsérülést okoz, ezért ne hősködjön azzal, hogy többet vállal, mint amennyit bír. A munkáltatónak kötelessége biztosítani a megfelelő felszerelést az emeléshez. Amikor megemel valamit, győződjön meg arról, hogy háta egyenes, és hajlítsa be a térdeit. Ha a teher túl nagy, kérjen segítséget. Ne adjon esélyt a sérülések kialakulásának.

  6. Adja le a súlyfelesleget

    Mindannyian tudjuk, hogy a túlsúly megterheli a testet, beleértve a hátat is. A fogyás leveszi az ízületekre és a hátra nehezedő nyomást, valamint növeli az energiaszintet, és javítja a közérzetet.

  7. Kerülje a dohányzást

    A dohányzás csökkenti a gerincvelői szövetek oxigénszintjét, ami gátolja a gyógyulási folyamatot, amikor fáj a háta.

  8. Szerezzen be egy jó matracot

    Szüksége lesz egy jó matracra, hogy megfelelő támasztást kapjon a háta. Kerülje a kemény, extra kemény matracokat. A közepesen kemény matracok a legjobbak, ezeket érdemes keresni. Használhat hozzá párnát is, hogy megtámassza nyakát, de figyeljen, hogy a feje és a nyaka megfelelő pozícióban maradjon.